ALGEMENE INFORMATIE & FAQ's

ALGEMENE INFORMATIE


VERZEKERING

VOERTUIGEN

Alle verhuringen omvatten een verplichte verzekering om de schade te dekken. Deze verzekering omvat wettelijke aansprakelijkheid, botsing en allesomvattend. Deze verzekering dekt klanten die in Europa reizen. Het is verboden Europa te verlaten.

UITRUSTING

De uitrusting van YETI wordt gedekt door een algemene verzekering. Bij verdenking van schade door verkeerd gebruik of nalatigheid kunnen extra kosten, reparaties of vervangingen in rekening worden gebracht.

UIT DE ROUTE

Onze voertuigen zijn gebouwd om te verkennen en we moedigen u aan om dat te doen! Maar vergeet niet dat u alleen op officiële wegen, kleine wegen, onverharde wegen, tracks, paden ... kunt rijden. We handhaven een strikt GEEN OFF-ROADING beleid.

Als u met een van onze huurauto's op onverharde wegen rijdt, is dat in strijd met de verzekering en de garantie van het voertuig.

Als u vast komt te zitten of een onderhoudsprobleem ondervindt, bent u verantwoordelijk voor alle kosten in verband met de schade (voertuig, banden, voorruit, enz.), evenals voor de sleepkosten en alle extra kosten in verband met het terugbrengen van het huurvoertuig op verharde wegen.

BEZITTINGEN VAN GASTEN

De bezittingen van de gasten zijn niet gedekt door enig verzekeringsplan. Wij zijn niet aansprakelijk voor verloren, gestolen of beschadigde bezittingen van gasten.

BETALING


DEPOSIT

Om uw reservering te bevestigen dient 35% van het totaalbedrag van uw boeking te worden voldaan bij het voltooien van het boekingsproces. Het resterende bedrag dient twee weken voor aanvang van uw reis te zijn voldaan.

BETALING

De volledige betaling moet 4 weken voor de boeking worden voldaan. Dit is het volledige bedrag minus de aanbetaling. Als dit bedrag niet wordt betaald, lopen klanten het risico hun boeking te verliezen.

ANNULERING EN TERUGBETALINGEN

De aanbetaling voor de reservering wordt niet gerestitueerd.

Binnen 72 uur voor vertrek : 100% van de huurprijs

Binnen 1 week voor vertrek: 70% van de huurprijs

Binnen 2 weken voor vertrek: 50% van de huurprijs

Binnen 4 weken voor vertrek: 35% van de huurprijs

Meer dan 4 weken voor vertrek: de aanbetaling.

Er kan geen terugbetaling worden gegeven voor vroegtijdige terugkeer. Alle annuleringen moeten worden ingediend via e-mail .

Vouchers (cadeau) zijn 1 jaar geldig vanaf de datum van aankoop. Als u de geldigheid met 1 jaar wilt verlengen, wordt een toeslag van 50% van de bon in rekening gebracht. Dit moet gebeuren voor de vervaldatum van de bon.

SCHADEVERPLAATSING

Voor elke huur wordt een waarborg van 2500€ gevraagd om eventuele schade aan het huurvoertuig en/of de uitrusting te dekken. Let op, we kunnen de borg tot 7 dagen inhouden terwijl we de staat van het voertuig beoordelen.

VAAK GESTELDE VRAGEN


V: Hoe oud moet ik zijn om een voertuig te huren?

Bestuurders moeten ouder zijn dan 25 jaar. Alle bestuurders moeten in het bezit zijn van een geldig rijbewijs.

V: Heb ik een internationaal rijbewijs nodig?

Alle niet-Europese klanten dienen in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs van hun thuisland en een geldig internationaal rijbewijs.

V: Wat is de minimum reserveringstijd?

De minimale huurperiode is 7 dagen (6 nachten).

V: Kan ik het voertuig op een later tijdstip ophalen of terugbrengen dan is aangegeven?

Ja; vroeg ophalen (voor 9 uur) is mogelijk op aanvraag. Laat inleveren (na 16PM) is mogelijk op aanvraag. Beide zijn afhankelijk van beschikbaarheid en moeten worden overeengekomen voordat u uw voertuig ophaalt.

V: Ben ik beperkt in de afstand die ik mag rijden?

U mag zoveel KM's met het voertuig rijden als u wilt, maar elke huur omvat 250KM's per nacht. Indien u meer dan 250KM /nacht gebruikt, wordt elke extra gereden KM aangerekend aan 0,25€/KM (Hilux) of 0,35€/KM (HYMER) . Of u kunt de optie Onbeperkte Kilometers toevoegen, voor 25€/nacht Hilux of 50€/nacht Hymer.

V: Worden we vergoed voor pechgevallen/ongevallen?

Als de auto meer dan 36 uur geblokkeerd is, vergoeden wij de resterende dagen.

V: Waar ben ik verantwoordelijk voor bij het huren van het voertuig?

U bent verplicht de juiste brandstof te gebruiken en het voertuig te beschermen tegen slecht weer. Indien u dit niet doet, zal dit resulteren in schadevergoeding aan de klant. Hoewel onze voertuigen off-road en vierwielaandrijving hebben, is het belangrijk dat u uw gezond verstand gebruikt bij het beoordelen van de wegomstandigheden en mogelijke gevaren.

  • Reiniging - Wij eisen dat elk voertuig wordt teruggegeven in een schone en respectabele staat, zonder overmatige modder, vuil, stof enz. Een extra schoonmaakkost zal aan de klant worden aangerekend indien het voertuig wordt teruggebracht in een staat die een grondige schoonmaakbeurt vereist.

  • Bandenschade - Wij vervangen en roteren onze banden op regelmatige basis als gevolg van normale slijtage en scheuren. Alle andere schade aan de wielen en banden is de verantwoordelijkheid van de klant. Wees voorzichtig bij het rijden op onverharde oppervlakken, banden kunnen het begeven en doen het ook, vooral als er te snel of roekeloos wordt gereden.

  • Schade aan de voorruit - Alle nieuwe schade aan de voorruit is de verantwoordelijkheid van de huurder.

  • Lak - 'Pin-striping' aan de lak ontstaat wanneer het voertuig in contact komt met borstel op overgroeide wegen. Aanzienlijke slijtage van de lak zal resulteren in detailingkosten. Let op de afmetingen van het voertuig en de toestand van de weg kan dit probleem voorkomen: Gebruik in geval van twijfel een spotter.

  • U bent verantwoordelijk voor alle uitrusting die bij het voertuig hoort, of die nu verloren is gegaan of beschadigd.

V: Wat gebeurt er als we verdwalen?

We verdwalen allemaal wel eens en het ontdekken van de juiste route is een deel van het avontuur. Maar om het zo eenvoudig mogelijk te maken, voorzien wij u van routebeschrijvingen, kaarten, gps. Daarmee komt u altijd terug bij uw routing. Wij weten altijd waar u bent, omdat de voertuigen worden gevolgd.

V: Moeten we kamperen/bivakkeren ?

U bent altijd vrij om uw overnachtingen te kiezen : Kamp, bivak, Hotels, Hostels.

V: Hebben de tenten beddengoed nodig?

Wij zorgen voor een matraslaken, maar u dient uw eigen kussen + lakens en slaapzak mee te nemen.

V: Biedt u hulp langs de weg?

Onze hulppartner biedt 24 uur per dag hulp langs de weg bij al onze huurauto's. In geval van mechanische problemen, gelieve ons onmiddellijk te contacteren.

V: Zijn huisdieren toegestaan?

Huisdieren zijn toegestaan op aanvraag met een extra vergoeding voor de schoonmaak : 35€.

V: Mag ik roken?

Roken van welke aard dan ook is niet toegestaan in onze huurauto's of daktenten. Geen uitzonderingen!

Een bedrag van 250€ zal worden aangerekend indien wij enig bewijs vinden van roken in het voertuig of de tent.

Gelieve buiten te roken.


Als u nog andere vragen heeft, neem dan contact met ons op!